Jászárokszállási

Széchenyi István

Általános Iskola

és AMI

Boldog iskola

 

 

 

 

 


Boldogságóra = Életkészségek a kihívásokkal való megküzdéshez és a boldogsághoz vezető utak felfedezéséhez

 Sokat változott a világ, vele a tanításnak a megtanítandó anyagnak és a hozzá vezető útnak kell a leggyorsabban változni, hogy a felnövekvő generáció mindezek befogadására képes legyen. Nagyon fontos, hogy milyen úton, módszerekkel juthatnak el tanítványaink az általuk kitűzött céljuk megvalósításához. Talán még fontosabb, hogy ez idő alatt komoly, magába forduló, magányos emberek, vagy boldog, mindenkiben a pozitívumot, a segítő jobbot nyújtó felnőttek lesznek.

Hogyan tudjuk mindezt elérni a mai rohanó világunkban? Van rá megoldás: boldogságóra.

 Sokféle tanítási óráról hallottunk már, de olyan, mint boldogásóra, nem. Ez évtől iskolánk is csatlakozott e programhoz és október 25-én Budapesten Címátadó nagyrendezvényen vehette át a Boldog Iskola címet Bobák Tiborné iskolánk főigazgatója. 

 A program Bagdi Bella előadásával kezdődött, aki a Boldogságóra Integrált Programot megálmodta, elindította Magyarországon és Európában. Kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az óvodás és iskolás korosztály számára. Bagdy Emőke, a Jobb Veled a Világ Alapítvány boldogságóráinak fővédnöke rávilágított az érzelmi nevelés fontosságára az óvodában és iskolában. Az alapítvány Boldogságóra programja a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épített élménypedagógiai módszertan. A program mind a tanárok, mind a gyermekek lelki jóllétével foglalkozik, sőt a szülők bevonására is lehetőséget nyújt. Jó kiegészítője lehet az óvodai vagy iskolai munkának, hiszen segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a hagyományos tudásmegosztást és az életben szükséges személyes és szociális kompetenciák fejlesztését összhangba hozza. Célja, hogy elősegítse a gyerekek és fiatalok mentális egészségének és jóllétének fejlesztését, támogatva őket abban, hogy boldogabb és kiegyensúlyozottabb életet élhessenek, ugyanakkor egészséges megküzdési stratégiákkal reagálhassanak az élet elkerülhetetlen kihívásaira. A boldogságórákkal az a cél, hogy kibontakoztassák az életszeretetet, hogy a gyermekeink a jövőbe vetett hittel, bátran járják végig a felnőttséghez vezető utat és boldogságra képes emberré válhassanak. A boldogságórákon részt vett tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik, javulnak a tanulmányi eredményeik és a szociális érzékenységük.

 Iskolánkból Dókáné Pádár Judit, Eszes Szilvia, Sandl Brigitta és Simon Zsanett vett részt a Boldogságóra képzésben. Boldog Iskolaként arra törekszenek, hogy diákjaink boldogságra való képessége a mindennapokban fejlődjön.

„Minden egyes gyermek egy csoda. Nem lehet tudni, hogy kiben mi lakozik: egy új Ady Endre vagy épp Blaha Lujza. Ha ajtót nyitunk előttük, esélyt adunk nekik, hogy kibontakoztassák a személyiségüket, a tehetségüket. Nem kell hozzá mást tenni, csak egymásból a jót "kiszeretni".” /Böjte Csaba/


 

 

 

 

Kezdőlap

Képtár

Diákok

Tanárok

Programok

Eredmények

Kapcsolat