Boldogságóra = Életkészségek a kihívásokkal való megküzdéshez és a
boldogsághoz vezető utak felfedezéséhez
Sokat változott a világ, vele a tanításnak a megtanítandó anyagnak
és a hozzá vezető útnak kell a leggyorsabban változni, hogy a
felnövekvő generáció mindezek befogadására képes legyen. Nagyon
fontos, hogy milyen úton, módszerekkel juthatnak el tanítványaink az
általuk kitűzött céljuk megvalósításához. Talán még fontosabb, hogy
ez idő alatt komoly, magába forduló, magányos emberek, vagy boldog,
mindenkiben a pozitívumot, a segítő jobbot nyújtó felnőttek lesznek.
Hogyan tudjuk mindezt elérni a mai rohanó világunkban? Van rá
megoldás: boldogságóra.
Sokféle tanítási óráról hallottunk már, de olyan, mint boldogásóra,
nem. Ez évtől iskolánk is csatlakozott e programhoz és október 25-én
Budapesten Címátadó nagyrendezvényen vehette át a Boldog Iskola
címet Bobák Tiborné iskolánk
főigazgatója.
A
program Bagdi Bella előadásával kezdődött, aki a Boldogságóra
Integrált Programot megálmodta, elindította Magyarországon és
Európában. Kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia
eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a
boldogságra való képesség fejlesztéséhez az óvodás és iskolás
korosztály számára. Bagdy Emőke, a Jobb Veled a Világ Alapítvány
boldogságóráinak fővédnöke rávilágított az érzelmi nevelés
fontosságára az óvodában és iskolában. Az alapítvány Boldogságóra
programja a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épített
élménypedagógiai módszertan. A program mind a tanárok, mind a
gyermekek lelki jóllétével foglalkozik, sőt a szülők bevonására is
lehetőséget nyújt. Jó kiegészítője lehet az óvodai vagy iskolai
munkának, hiszen segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a
hagyományos tudásmegosztást és az életben szükséges személyes és
szociális kompetenciák fejlesztését összhangba hozza. Célja, hogy
elősegítse a gyerekek és fiatalok mentális egészségének és
jóllétének fejlesztését, támogatva őket abban, hogy boldogabb és
kiegyensúlyozottabb életet élhessenek, ugyanakkor egészséges
megküzdési stratégiákkal reagálhassanak az élet elkerülhetetlen
kihívásaira. A boldogságórákkal az a cél, hogy kibontakoztassák az
életszeretetet, hogy a gyermekeink a jövőbe vetett hittel, bátran
járják végig a felnőttséghez vezető utat és boldogságra képes
emberré válhassanak. A boldogságórákon részt vett tanulók
optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli
társaik, javulnak a tanulmányi eredményeik és a szociális
érzékenységük.
Iskolánkból Dókáné Pádár Judit, Eszes Szilvia, Sandl Brigitta és
Simon Zsanett vett részt a Boldogságóra képzésben. Boldog Iskolaként
arra törekszenek, hogy diákjaink boldogságra való képessége a
mindennapokban fejlődjön.
„Minden egyes gyermek egy csoda. Nem lehet tudni, hogy kiben mi
lakozik: egy új Ady Endre vagy épp Blaha Lujza. Ha ajtót nyitunk
előttük, esélyt adunk nekik, hogy kibontakoztassák a
személyiségüket, a tehetségüket. Nem kell hozzá mást tenni, csak
egymásból a jót "kiszeretni".” /Böjte Csaba/

|