Hull a hó, és hózik…
Énekeljük télen és
örülünk, mert csak a hó varázsolja ide az igazi telet. Ebben az
évben nem panaszkodhattunk, mert sok reggel megtréfált bennünket a
természet, a gyerekek nagy örömére.
Mi alsósak úgy
gondoltuk, hogy még utoljára e télen egy jót játszunk. Ehhez a havat
a gondos napközis tanító nénik összegyűjtötték, és február 27-én a
Szent Vince tornateremben szétszórták. Néhány hópihe a bordásfalon
fennakadt, hogy dekorációnak a szemünket gyönyörködtesse és
visszavarázsolja telet. Adott volt a hó, 292 alsós kisdiák, remek
zene, a zsűri elfoglalta helyét, felcsendült Halász Judit
előadásában a Micimackó, hogy lelkünkben is ráhangolódjunk a téli
sportvetélkedőre.
A napközis tanító nénik
feladatai a télhez kapcsolódtak és a hó volt a főszereplő. Télen
általában hideg van, és ezen a télen ezt tapasztaltuk is, - a
tornateremben is kellő hideg volt, biztos azért, hogy a hó el ne
olvadjon - így először a kis tanító néni vezetésével
bemelegítettünk, majd egymást felöltöztettük. Gondoltak
egy merészet a tanító nénik, ha már úgyis felöltöztünk és nagy
pelyhekben hullott a hó, megkérték a gyerekeket, söpörjék el.
Úgy gondolnánk, ennél egyszerűbb feladat nem lehet, de nem nálunk! A
mi hógolyóink a seprűinknek nem engedelmeskedtek, így volt, hogy más
háza táján söprögettek. A segítség mindig jól jön, de nem nálunk,
mert olykor-olykor összeakadtak a seprűk és így későn kerültek a
társaikhoz, hogy azoknak átadva folytathassák a játékot. A terem
zengett a társak buzdításától, az osztályfőnökök taktikai
tanácsától. Nehéz volt az elsőséget megszerezni, a dobogós helyért
sokat kellett tenni, mivel az elsősöket a harmadik osztályosok, a
másodikosakat a negyedik osztály tanulói segítették. A nagyobbak
rutinosan, a kicsik aprólékosan hajtották végre a feladatokat.
Télen a tavak is
befagynak, így a tóra invitáltak bennünket, egy jéghokira. Ha
hokisaink látják a mi gyerekeinket, méltán irigykedhettek volna
rájuk, mert a botok kézről kézre jártak és ütötték a korongot.
Egy-egy sikeres feladatvégzés után örömujjongás, hogy ezt a
feladatot is jól elvégeztük, és mellette nagyon élveztük, jót
nevettünk magunkon és egymáson.
Ennyi futás, söprés után
már a havat jól megtapostuk, de még nem eléggé, így feladatul kapták
a gyerekek a havon járást. A lehető legnehezebb volt ez a
feladat, melyet még az igazgató bácsi is kipróbált, ő is jól
„megtaposta”, hogy sima talajt készítsenek az utolsó számhoz: a
szánkózáshoz.
A legnagyobb sikert e
szám aratta, mert a zsák, mely most nálunk szánkóként szerepelt,
csak úgy repült a kanyarban és a bóják között, nem kellett hozzá még
lejtő sem. A szánkón ülő l. 2. osztályosok felettébb élvezték e
játékot, a 3. 4. osztályos erős fiúk erejüket összpontosítva
nekifeszültek és repítették kis társaikat. A játék közben talán
eszükbe jutott Móra Ferenc és Faragó Jánoska, akik soha nem
próbálhatták ki a szánkójukat, de szívükben annál nagyobb volt a
segítő szándék. A mi tanítványaink kipróbálták a zsákot, mely a
szánkót helyettesítette, és nagyon élvezték.
Minden jó, ha a vége jó.
A játék végén már a tavaszt idéztük a Sándor napján énekünkkel.
A zsűri elismerően szólt a gyerekek teljesítményéről, a szervezésről
és a kellemes délelőttről, melynek folytatása nyáron lesz a 12
próbával. Oklevélátadás és ajándékosztás, melyet
ezúton is köszönünk az Iskolakonyhának. Minden osztály
boldogan vitte az elismerő oklevelét és fogyasztotta a vitaminokban
gazdag mandarinját.
Mi
elmondhatjuk, hogy a feladatok megoldásával valóban kisöpörtük
a telet, hangos buzdításainkkal kivertük a telet, a játék
hevében úgy bemelegedtünk, hogy még a hó is elolvadt, így hírmondója
se maradt, tehát most már jöhet a TAVASZ

|